1403/04/02

4 مرحله + اسنک مهمانی - 28 نکته

4 مرحله برای برگزاری یک مهمانی موفق با تنقلات خوشمزه:

مرحله 1: برنامه ریزی و آماده سازی

1. یک تم تنظیم کنید

قبل از شروع برنامه ریزی برای مهمانی خود، در مورد موضوعی تصمیم بگیرید که به جشن شما ظاهر و احساسی منسجم بدهد. این به راهنمایی در انتخاب دکوراسیون، غذا و نوشیدنی شما کمک می کند. برخی از تم های محبوب مهمانی عبارتند از:

  • مهمانی های تعطیلات (مانند کریسمس، هالووین، شب سال نو)
  • مهمانی‌هایی با موضوع فیلم یا برنامه تلویزیونی (مانند جنگ ستارگان، هری پاتر، بازی تاج و تخت)
  • مهمانی‌هایی با مضمون ورزشی (مانند سوپربول، جام جهانی، المپیک)
  • گردهمایی های خودمانی (مثلاً باربیکیو حیاط خلوت، پیک نیک، شب بازی)

2. یک لیست مهمان ایجاد کنید

لیستی از افرادی که می خواهید به مهمانی خود دعوت کنید تهیه کنید. اندازه فضای خود، موضوع و تعداد تنقلاتی را که قصد دارید سرو کنید، هنگام تصمیم گیری برای دعوت از چند مهمان در نظر بگیرید. خوردن تنقلات زیاد بهتر از ناکافی است، بنابراین بهتر است احتیاط کنید و چند مهمان اضافی دعوت کنید.

3. منو

را برنامه ریزی کنید
در مورد انواع میان وعده هایی که می خواهید در مهمانی خود سرو کنید، تصمیم بگیرید. هنگام انتخاب خود، موضوع، زمان سال و ترجیحات مهمانان خود را در نظر بگیرید. برخی از گزینه های محبوب میان وعده مهمانی عبارتند از:

  • چیپس و دیپ (مانند گواکامول، سالسا، کیسو)
  • صفحه سبزیجات (مانند هویج، کرفس، گوجه فرنگی گیلاسی)
  • فینگر فودها (مانند مینی کیچ، تخم مرغ شیطانی، کوفته)
  • شیرینی ها (مانند کیک های کوچک، براونی، کوکی ها)

4. یک لیست خرید ایجاد کنید

هنگامی که برای مهمانی خود برنامه ریزی کردید، لیستی از اقلامی که باید بخرید تهیه کنید. مطمئن شوید که تمام مواد لازم برای میان وعده‌هایی را که می‌خواهید سرو کنید، و همچنین تزئینات یا لوازم مورد نیاز خود را در آن قرار دهید.

مرحله 2: فضا را آماده کنید

1. فضا را تزئین کنید

با تزیین فضا با وسایلی که متناسب با موضوع شما هستند، حال و هوای مهمانی خود را تنظیم کنید. این می‌تواند شامل بادکنک ها، استریمرها، بنرها و تزئینات دیگر باشد. حتماً به نورپردازی نیز توجه کنید، زیرا نور کم می‌تواند فضایی دنج ایجاد کند در حالی که نور روشن می‌تواند فضای پر جنب و جوش تری ایجاد کند.

2. میان وعده ها را آماده کنید

قبل از آمدن مهمانان، تنقلاتی را که می‌خواهید سرو کنید آماده کنید. این می‌تواند شامل چیپس چیپس و دیپ، چیدمان بشقاب سبزیجات و پختن شیرینی هایی باشد که می خواهید سرو کنید. حتماً تعداد زیادی دستمال و ظروف نیز برای مهمانان خود داشته باشید.

3. نوار

را تنظیم کنید
اگر قصد دارید الکل سرو کنید، یک بار با لیوان، دستمال سفره، و هر وسیله ضروری دیگر راه اندازی کنید. مطمئن شوید که انواع نوشیدنی های غیر الکلی نیز برای مهمانان خود در دسترس دارید.

مرحله 3: مهمانی را میزبانی کنید

1. به مهمانان خود خوش آمد بگویید

با ورود مهمانان، به گرمی از آنها استقبال کنید و به آنها نوشیدنی یا میان وعده بدهید. آنها را تشویق کنید که با هم درگیر شوند و سرگرم شوند.

2. بازی کنید یا فیلم تماشا کنید

برای سرگرم کردن مهمانان خود، بازی یا تماشای فیلم را در نظر بگیرید. این می‌تواند یک راه سرگرم کننده برای شکستن یخ و ایجاد حس اجتماعی باشد.

3. مهمانی را ادامه دهید

همانطور که مهمانی ادامه دارد، مطمئن شوید که تنقلات و نوشیدنی ها در جریان هستند. همچنین می‌توانید برای زنده نگه داشتن مهمانی به پخش موسیقی یا داشتن یک غرفه عکس نیز فکر کنید.

مرحله 4: پاکسازی

1. فضا را تمیز کنید

پس از پایان مهمانی، فضا را با کنار گذاشتن وسایل تزئینی، شستن ظروف و دور ریختن زباله ها تمیز کنید. این کمک می کند مطمئن شوید که خانه شما در همان شرایط قبل از مهمانی باقی می ماند.

2. از مهمانانتان تشکر کنید

حتما از حضور مهمانانتان تشکر کنید و از حضورشان قدردانی کنید. این را می توان با یک یادداشت تشکر صمیمانه یا یک «متشکرم» ساده در حین خروج آنها انجام داد.

عناوین مرجع معتبر:

  1. «راهنمای برنامه ریزی مهمانی» نوشته لیزا هرلی و لیز استرانگ (موجود در آمازون)
  2. «راهنمای نهایی برای برگزاری مهمانی» نوشته جنیفر پرکینز (موجود در آمازون)
  3. «هنر برنامه‌ریزی مهمانی» اثر لیزا وورس (موجود در آمازون)


فرم در حال بارگذاری ...