1403/03/29

5 مرحله + هر روز بیشتر آب بنوشید 17 نکته

نوشیدن مقدار کافی آب برای حفظ سلامتی ضروری است. آب به تنظیم دمای بدن، روغن کاری مفاصل، انتقال مواد مغذی و دفع مواد زائد کمک می کند. با این حال، بسیاری از مردم به اندازه کافی آب روزانه مصرف نمی کنند. اگر می‌خواهید مصرف آب خود را افزایش دهید و مزایای بی‌شمار آن را تجربه کنید، در اینجا 17 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند هر روز آب بیشتری بنوشید:

1. یک هدف روزانه تعیین کنید:با تعیین یک هدف مشخص برای مقدار آبی که می خواهید در هر روز بنوشید، شروع کنید. این به عنوان یک هدف عمل می کند و به شما انگیزه می دهد تا به میزان مورد نظر خود برسید.

2. یک بطری آب همراه داشته باشید:هر کجا که می‌روید یک بطری آب قابل استفاده مجدد همراه خود داشته باشید. در دسترس بودن آب، نوشیدن آب را برای شما در طول روز آسان تر می کند.

3. قبل از هر وعده غذایی بنوشید:نوشیدن یک لیوان آب قبل از هر وعده غذایی را به عادت تبدیل کنید. این نه تنها به هیدراته ماندن شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند با ایجاد احساس سیری به کنترل بخش کمک کند.

4. از برنامه یادآوری استفاده کنید: از برنامه‌های تلفن هوشمند استفاده کنید یا یادآورهایی را روی تلفن یا رایانه خود تنظیم کنید تا از شما بخواهد در فواصل زمانی منظم آب بنوشید.

5. آب خود را دم کنید:با دمکردن میوه ها، سبزی ها یا سبزیجاتی مانند لیمو، خیار، نعناع یا انواع توت ها، به آب خود طعم دهید. این می‌تواند آب آشامیدنی را لذت بخش تر و جذاب تر کند.

6. چای گیاهی بنوشید:علاوه بر آب ساده، دمنوش‌های گیاهی می‌توانند به اهداف هیدراتاسیون روزانه شما کمک کنند و در عین حال فواید بیشتری برای سلامتی به همراه داشته باشند.

7. غذاهای آبرسان بخورید:غذاهایی با محتوای آب بالا مانند خیار، هندوانه، پرتقال، توت فرنگی و کاهو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها میتوانند به هیدراتاسیون کلی شما کمک کنند.

8. از نی استفاده کنید:نوشیدن از طریق نی می‌تواند مصرف مقادیر بیشتر آب را در زمان کمتری راحت تر و لذت بخش تر کند.

9. اهداف ساعتی تعیین کنید:هدف مصرف روزانه آب خود را به اهداف ساعتی کوچکتر تقسیم کنید. سعی کنید در هر ساعت از روز مقدار معینی آب بنوشید.

10. میزان مصرف خود را ردیابی کنید: برای ردیابی میزان آبی که در روز می نوشید، گزارشی را نگه دارید یا از یک برنامه گوشی هوشمند استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که به اهداف خود می رسید.

11. با هر استراحتی در حمام بنوشید:بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، نوشیدن یک لیوان آب را قبل از رفتن به عادت تبدیل کنید. این به جبران مایعات از دست رفته در هنگام ادرار کمک می کند.

12. آب را قابل مشاهده نگه دارید: بطری ها یا لیوان های آب را در مکان های قابل مشاهده در سراسر خانه، محل کار و سایر مناطقی که اغلب بازدید می کنید قرار دهید. دیدن آب به عنوان یادآوری برای نوشیدن بیشتر عمل می کند.

13. در حین ورزش بنوشید:در طول فعالیت بدنی با نوشیدن آب قبل، در حین و بعد از جلسات تمرین، هیدراته بمانید.

14. از یک برنامه نوشیدنی استفاده کنید:برنامه‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند موجود است که می‌توانند به ردیابی میزان مصرف آب، ارسال یادآوری‌ها و ارائه نکات آبرسانی کمک کنند.

15. آن را به یک عادت تبدیل کنید:هنگام نوشیدن آب بیشتر کلیدی است. آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید و به مرور زمان به طبیعت دوم تبدیل خواهد شد.

16. به جای نوشیدنی های قندی آب بنوشید:نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، نوشابه های انرژی زا یا آب میوه ها را با آب جایگزین کنید. این نه تنها مصرف قند را کاهش می دهد، بلکه مصرف کلی آب را نیز افزایش می دهد.

17. نظارت بر رنگ ادرار:به رنگ ادرار خود توجه کنید. اگر زرد روشن یا شفاف باشد، نشان دهنده هیدراتاسیون مناسب است. ادرار تیره تر ممکن است نشانه این باشد که شما باید آب بیشتری بنوشید.

با اجرای این نکات در برنامه روزانه خود، می‌توانید به تدریج میزان مصرف آب خود را افزایش دهید و مزایای فراوان هیدراته ماندن را تجربه کنید.


 


فرم در حال بارگذاری ...